در این پژوهش میزان کاربست مهارت هنر عکاسی در ارائه عکسهای آموزشی کتابهای هنر دوره راهنمایی مورد بررسی قرار گرفته است. بنابراین در این پژوهش تاریخچه مختصری از عکاسی و سیر پیدایش آن و معرفی عکاسان بزرگ که در تاریخ بشر به پیشرفت این فن کمک نمودهاند و ذکر شرایط اصلی برای موفقیت عکاس در برداشتن عکس از نظر فنی و دید خلاقانه و عناصر گرافیکی تصویر مانند کادربندی, نقطه دید, میدان دید, خطوط و ریتم, سایه روشنها, کمپوزیسیون دید و چیزهایی که عکس را برجسته میکند و باعث جلب توجه بیشتر بیننده و شناخت دیزاین و تسلط بیشتر بر اجزای دیزاین که (خط, شکل, فرم, بافت, الگو و رنگ) میباشد مورد بررسی قرار گرفته
هدف از این پژوهش نقد و تحلیل بر عکسها و تصاویر کتابهای هنر و جایگزین ساختن تصاویر و عکسهای جدید و متناسب با نیازهای روز جامعه دانشآموزی میباشد تا این که کتابهای جدیدالتألیف بر اساس این نیازها تغییر یابند و باعث افزایش خلاقیت و نوآوری و بالا بردن شناخت نسبت به هنرهای سنتی و بومی و افزایش مهارتهای فنی و هنری, زیاد شدن تمرکز و دقت و شکوفایی حس زیباشناسی در دانشآموز گردد و دانشآموزان با هنرمندان بزرگ و معروف ایران و جهان آشنایی بیشتری داشته باشند
روش پژوهش به عمل آمده توصیفی و تجزیه و تحلیلی انجام گرفته از طریق پرسشنامه و نمودار مقوله ترسیم گردیده است.
برای عکاسی باید دوربین داشته باشید. متاسفانه این روزها هزینه خرید یک دوربین حرفهای بسیار بالاست و مانع بزرگی برای علاقمندان به عکاسی است. با کمی صبوری و کنار گذاشتن هزینههای اضافی میتوانید بالاخره دوربین مناسب تهیه کنید. کافیست به هدف خود ایمان داشته باشید و صبور باشید. دید خود را به اطراف تغییر دهید. حتی زمانی که دوربین همراه ندارید .
چشم و ذهن خود را مانند یک عکاس حرفهای تربیت کنید. تصاویر را میتوان حتی بدون دوربین در ذهن ثبت کرد بنابراین به عنوان عکاس میبایست ابتدا ذهن خود را تربیت کنید. از کنترل اتوماتیک خارج شوید و به کنترل دستی دوربین عادت کنید به مرور تکنیکهای خود را افزایش دهید، سرعت شاتر را تغییر دهید تسلط بر لنز را افزایش دهید و در آخر باید بدانید که یکجانشینی کار عکاس نیست! یک عکاس حرفهای باید مدام در حال حرکت به سمت سوژه باشد. سعی کنیدمنبع:مقاله بررسی میزان کاربست مهارت هنر عکاسی در ارائه عکس های آموزشی کتاب های هنر دوره راهنمایی