دکتر روانشناس

مطالب روانشناسی ، موفقیت و سلامت روانی

دکتر روانشناس

مطالب روانشناسی ، موفقیت و سلامت روانی

پاورپوینت مراحل آفرینش یک اثر هنری

مراحل آفرینش یک اثر هنری :

بررسی و کند و کاو در حالات و کیفیات روحی هنرمند و شناخت نیاز های عاطفی و روانی او که در آفرینش آثار هنری نقش ویژه ای دارند معقوله ایست گسترده که در این مختصر تنها به اشاره ای بسنده خواهیم کرد. در تجزیه و تحلیل مراحل مختلف آفرینش و شکل گیری هراثر هنری ساختار ذهنیت هنرمند که رابطه مستقیم با نوع فرهنگ او دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. ذهنیت هر هنرمند دست آورد زمان ساختار اجتماعی روان شناسی و ایدیولوژی و سایر عناصر فرهنگی معینی است که در کل شکل و نوع جهان بینی او را آشکار میسازد . بدین لحاظ هنرمند راستین بنا به ذهنیت ها و جهان بینی های متفاوت خود شیوه های افرینش متفاوت بر میگزیند و از این راست که حتی بسیاری از هنرمندانی که دیدگاه ایدیولوژیک و فلسفی مشابهی دارند و در اهداف هنری و مسایل شناسانه مشترکند در شیوه های آفرینش هنری اختلاف چشم گیر دارند هر دو هنرمند نمیتوان یافت که جهان را کاملا یکسان دریافت و احساس کنند و از این رو است که عنصر اصالت در آفرینش  هنری مطرح میشود . اندیشه و پندار هنرمند از طریق تصاویر ذهنی او متبلور می شود و ماهیت تصویرهای ذهنی او با چگونگی ادراک و دریافت جهان عینی پیرامون او پیوندی ناگریز دارد. بنا بر این میتوان گفت که نخستین مرحله در شکل گیری و آفرینش یک اثر هنری مرحله دریافت است که در این مرحله هنرمند نخستین اندیشه و نمادی را که در هیات اشکال مادی  و محسوس ظاهر می شود دریافت می کند . دومین مرحله را مرحله تحلیل می نامیم که در ذهن هنرمند از راه شهود و الهام در شکل عینی این اندیشه و نماد تغییراتی داده و صورت های خیالی به آن می افزاید .

سومین مرحله در روند آفرینش یک اثر هنری مرحله آفرینش است که هنرمند سرانجام برای بیان مفاهیم صورت های ذهنی خود به انتخاب مواد و مصالح  و ابزار کار و شیوه مناسب می پردازد و در این راه از تمامی توانایی های تکنیکی و آگاهی های هنری خویش بهره میگیرد .

انواع هنر:

مجموعه هنرهای زیبا به ۷ دسته تقسیم می‌شوند: (از نگاه ارسطو)

1- موسیقی

2- هنرهای دستی مانند:مجسمه سازی و شیشه گری…

3- هنرهای ترسیمی شامل: نقاشی و خطاطی و…

4- ادبیات شامل شعر و داستان، نمایشنامه ، فیلمنامه و نثر

5-معماری

6- رقص

7- هنرهای نمایشی: سینما و تئاتر و…

منبع : پاورپوینت مراحل آفرینش یک اثر هنری

پاورپوینت مراقبت از صدمات سوختگی

مرحله ی فوری یا احیا

قدم اول در مراقبت خارج کردن مددجو از محل حادثه و خاموش نمودن فرایند آتش جهت پیشگیری از اسیب به ناجیان می باشد.

اولویت اول شامل ایجاد یک راه هوایی – تامین اکسیژن (اکسیژن صد در صد در صورتی که مسمومیت با مونوکسید کربن وجود داشته باشد)

جایگذاری حداقل یک راه وریدی در اندازه بزرگ و پوشاندن زخم است.

شستشوی سختگی های شیمیایی باید فورا اغاز شود

بررسی اولیه فوری از مددجویان

راه هوایی با توجه به حفاظت از طناب نخاعی

تبادلات گاز یا تنفس

وضعیت گردش خون و قلب

ناتوانی شامل نقایص نورولوژیک

حفظ یک محیط گرم

جایگزینی مایعات بعد از تامین نیازهای فوری تنفسی در سوختگی های بزرگتر از 20 درصد کل سطح بدن شروع می شود.

تاخیر در احیای مایعات  یا تجویز ناکافی مایعات منجر به ایسکمی  به ویژه در کلیه ها و مجاری گوارشی اختلال عملکرد و یا نارسایی اعضا می گردد.

پس ازتثبیت وضعیت تنفسی و گردش خون درصورت صدمات    تروماتیک یا الکتریکی باید بیمار را از نظر صدمات مهره های    گردنی و ضربه ی مغزی مورد بررسی قرار داد.

مواردی که نباید انجام داد

روی زخم های بیمار پماد نمالید.درمان سرپایی زخم با پماد های سوختگی نه تنها مفید نیست بلکه گاهی میزان عفونت را افزایش میدهد.پمادی که روی زخم بماند و مورد شستشو قرارنگیرد، در ترمیم پوست اختلال ایجاد میکند.

بهتر است به بیمار چیزی نخوراند و شروع رژیم غذایی را به عهده پزشک درمانگر بیمار بگذارید.

اگر چیزی در بدن فرد فرورفته است نباید در محل حادثه خارج شود.این اقدام باید در بیمارستان و توسط پزشک انجام شود.گاهی برای خارج کردن این اجسام تیز نیاز به عکسبرداری و گاهی نیاز به عمل جراحی است.

منبع : پاورپوینت مراقبت از صدمات سوختگی

پاورپوینت نژادهای گاو گوشتی

در مورد نژادهای گاو گوشتی که مشهور نیستند بدانیم

بلان بلوبژ:

در کشورهای بلؤیک و فرانسه وجود دارد و جزٕء نژادهای بومی و مقاوم این کشورهاست و خاصیت ماهیچه مضاعف در این نژادها دیده میشود . رنگ بدن اغلب سفید یکدست یا بلق سیاه وسفید است . وزن گاو بالغ ۱۲۵۰کیلوگرم است ، وزن گوساله هنگام تولد ۴۸ کیلوگرم ، افزایش وزن روزانه به طور متوسط ۱.۵ کیلوگرم در روز است . گوشت این نژاد از کیفیت بسیار عالی برخوردار است و به همین علت قیمت آن از سایر گوشتها گرانتر است . بازدهی لاشه این نژاد ۶۵ تا ۷۰ درصد می باشد .

نژادهای سنتزی یا آمیخته :

نژادهایی هستند که از تلاقی دو یا چند نژاد با همدیگر به وجود می آیند . چون هر نژاد دارای یک سری ویژگی های منحصر به فرد می باشد و به وسیله آمیخته گری خصوصیات چند نژاد را در یک نژاد جمع می نماییم . در این نژادهای سنتزی نزاد براهمن به عنوان یک پایه پدری استفاده می گردد . اکثر این نژادها از کشور امریکا می باشند .

برانگوس:

منشاء آن کشور آمریکا می باشد و از تلاقی براهمن و آنگوس می باشد که سه هشتم خصوصیات نژاد براهمن و پنج هشتم خصوصیات نزاد آنگوس را دارا است . رنگ بدن سیاه یکدست می باشد و قابلیت عادت پذیری بالایی به شرایط آب و هوایی را دارد .

بیف مستر :

منشاء آن آمریکا می باشد در اثر تلاقی سه نژاد شورت هورن یک چهارم ، هرفورد یک چهارم ، و برهمن دو چهارم می باشند اکثراً قرمز یکدست است .

شاربرای :

منشاء آن آمریکا می باشد و از تلاقی دو نژاد شاروله سیزده شانزدهم و برهمن سه شانزدهم بوده و رنگ آن سفید است .

برآرفورد :

از تلاقی براهمن و هرفورد بدست آمده است .در ایران به علت ارتباط خویشاوندی گاوها توده های بومی در مناطق مختلف کشور وجود دارند که نمی توان به آنها نژاد گفت .

منبع : پاورپوینت نژادهای گاو گوشتی

پاورپوینت نقش حمل و نقل در بازرگانی خارجی

مقدمه

قرن بیست و یک قرن به وقع پیوستن دگرگونیهای پُرشتاب در علوم و فن آوری و ابزارهای نوین ارتباط است بدیهی است جهانی شدن تجارت مبادلات بین المللی کار ، خدمات و سیاحت مدتهاست که همزمان و همراه است . با این تحولات روند روبه رشد خود را طی می کند صنعت حمل و نقل نیز به عنوان یکی از زیر مجموعه های مهم مقوله ارتباطات از بخش های زیر بنایی و مهم اقتصاد هر جامعه محسوب می شود .

نقش حمل و نقل در افزایش کارایی تجارت و بازرگان

رقابت در بازارهای بین المللی برای کسب سهم بیشتر در تجارت جهانی روز به روز فشرده تر و پیچیده تر می شود. در این میان تولیدکنندگان و صادرکنندگان موفق می شوند که با برخورداری از فناوری روز در بخش تولید و بهره گیری از مدیریت علمی بازار بتواند قیمت تمام شده و هزینه های تجاری را برای عرضه محصولی استاندارد کاهش دهند. در این میان رشد کارایی تجاری برای کاهش هزینه ها و تقویت بنیه رقابت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

تجارت حمل ونقل دو پدیده جدا نشدنی هستند خدمات حمل و نقل شرط لازم برای تجارت موفق محسوب می شود و در نیم قرن اخیر روند رشد تجارت جهانی به طور مستمر تداوم یافته و به موازات آن خدمات حمل ونقل نیز بهبود یافته است و نقش مؤثری بر تجارت ایفا می کند .

سالانه نزدیک به 7 میلیارد تُن انواع کالا از طریق حمل ونقل دریایی جابجا می شوند که تقریباً یک سوم آن را نفت خام وفرآورده های نفیت ، بیش از یک سوم را محموله های خشک و فله و مابقی را محموله های خشک غیر فله ایی تشکیل می دهند . سهم حمل ونقل دریایی در تجارت بین المللی کالا ها تقریباً 90 درصد میباشد و بقیه به صورت حمل ونقل زمینی ( جاده ایی و ریلی ) و وهوایی صورت می گیرد و حمل ونقل دریایی نسبت به سیستم های حمل ونقل زمینی وهوایی ارزان تر است .

منبع : پاورپوینت نقش حمل و نقل در بازرگانی خارجی

پاورپوینت نقش فیزیک در پزشکی

نقش فیزیک در پزشکی

پزشکان براى تشخیص بیمارى ها از انواع وسایل ساده مانند دماسنج و فشارسنج، گوشى طبى (استتوسکوپ) تا دستگاه هاى بسیار پیچیده مانند میکروسکوپ الکترونى، لیزر و هولوگراف که همه براساس قانون هاى فیزیک طراحى و ساخته شده استفاده مى کنند. در این قسمت به ساختمان و طرز کار برخى از آنها مى پردازیم.

رادیوگرافى و رادیوسکوپى

رادیوگرافى عکسبردارى از بدن با پرتوهاى ایکس و رادیوسکوپى مشاهده مستقیم بدن با آن پرتوها است. در عکاسى معمولى از نورى که از چیزها بازتابش مى شود و بر فیلم عکاسى اثر مى کند استفاده مى شوند در صورتى که در رادیوگرافى پرتوهایى را که از بدن مى گذرند به کار مى برند.

رادیوگرافی

پرتوهاى ایکس را نخستین بار در سال ۱۸۹۵ میلادى، ویلهلم کنراد رنتیگن استاد فیزیک دانشگاه ورتسبورگ آلمان کشف کرد. این کشف بسیار شگفت انگیز بود و خبر آن با سرعت در روزنامه هاى جهان منتشر شد. جالب است که رنتیگن بر روى پرتوهاى کاتدى کار مى کرد

و به طور اتفاقى متوجه شد که وقتى این پرتوها، که همان الکترون هاى سریع هستند به مواد سخت و فلزات سنگین برخورد مى کنند پرتوهاى ناشناخته اى تولید مى شود او این پرتوها را پرتو ایکس به معنى مجهول نامید.

پرتوهاى ایکس قدرت نفوذ و عبور بسیار زیاد دارند. به آسانى از کاغذ، مقوا، چوب، گوشت و حتى فلزهاى سبک مانند آلومینیوم مى گذرند، لیکن فلزهاى سنگین مانند سرب مانع عبور آنها مى شود.

اشعه ایکس از استخوان هاى بدن که از مواد سنگین تشکیل شده اند عبور نمى کنند در صورتى که از گوشت بدن به آسانى مى گذرند. همین خاصیت سبب شده که آن را براى عکسبردارى از استخوان هاى بدن به کار برند و محل شکستگى استخوان ها را مشخص کنند.

منبع : پاورپوینت نقش فیزیک در پزشکی