بازاریابی رابطه مند،
فرایند مستمر جهت شناسایی و ایجاد ارزشهای جدید برای مشتریان است که در آن
منافع دو جانبه مورد توجه قرار دارد و این منافع در طول دوره عمر مشتری با
او تقسیم میشود.
یکی از ابزارهای ایجاد روابط بلند با مشتری استفاده
از بازاریابی رابطه مند می باشد، ولی در حال حاضر با توجه به رقابت شدید
بین سازمانهای تجاری، تنها استفاده از رویکرد بازاریابی رابطه مند کافی
بهنظر نمیرسد.
در این تحقیق تاثیر عناصر بازاریابی رابطه مند را با
تلفیق دو نوع بازاریابی یعنی بازاریابی حسی و بازاریابی حمایتی بر وفاداری
مشتریان مورد بررسی قرار دادهایم.
سازمانها با درکی که از اهمیت
رضایت مشتری کسب کرده اند، به تدریج در حال فاصله گیری از بازاریابی سنتی و
گرایش به سمت بازاریابی رابطه مند میباشند.
مقاله حاضر یک مطالعه
توصیفی است که به روش همبستگی از نوع رگرسیون چند متغیره انجام شده است و
جامعه آماری آن ١۶۰ نفر از مشتریان بانک سامان در شهرستان اصفهان میباشد.
نتایج
این تحقیق نشان میدهد که به ترتیب الویت، شایستگی( ۲۵۳/۰ )، ارتباطات(
۲۰۴/۰ )، اعتماد( ١۳۶/۰) و مدیریت تعارض( ۰۹۵/۰) بر رضایت مشتری از خدمات
بانک سامان رابطه داشته، اما تعهد رابطه معناداری با رضایت آنها نداشته
است.
امروزه موسسات و شرکتهایی موفقتر هستند که رضایت مشتریان خود را
بیشترتامین کنند، چرا که سازمانها به مشتریان خود وابستهاند به همین
دلیل باید نیازهای آنان را درک کنند و خواستههای آنا را برآورده سازند و
سعی کنند از انتظارات آنان پیشی بگیرند.
با افول بازاریابی معاملهای و ظهور بازاریابی رابطه مند، شرکتها برآنند تا با بهره گیری از استراتژیهای بازاریابی رابطه مند، روابط مستحکمی با مشتریان ارزنده و خوش آتیه خود ایجاد کنند و از این طریق مزیت ناملموس و پایداری کسب نمایند.
در
این مقاله بعد از مقدمه، شکل گیری بازاریابی رابطه مند و سپس تعاریف و
مفاهیم استراتژیکی و تاکتیکی آن و دلایل رشد آن و اجزا و عوامل آن و
استراتژیها و عوامل موثر در موفقیت استراتژیها و سطوح بازاریابی رابطه مند و همچنین مزایای بازاریابیرابطه مند مورد بررسی قرار میگیرد.
منبع : مقاله بازاریابی رابطه مند
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی با سلامت سازمانی با میانجیگری عزتنفس سازمانی انجام شده است.
درکل
نتایج نشاندهنده وجود رابطه معنادار بین عزتنفس سازمانی و سلامت
سازمانی است؛ همچنین نتایج تحلیل آماری نشان دادند اثر غیرمستقیم سرمایه
اجتماعی بر سلامت سازمانی با میانجیگری عزتنفس سازمانی کارکنان، 21/0
است که در سطح 001/0 مثبت و معنیدار است؛ بنابراین عزتنفس سازمانی در
روابط بین سرمایه اجتماعی و سلامت سازمانی نقش میانجی را دارد.
برای بررسی ابعاد سلامت سازمانی،
از الگویی که سلامت سازمانی را به شش بعد ساخت?دهی، ملاحظه?گری، پشتیبانی
منابع، روحیه، تاکید علمی و یگانگی نهادی تقسیم کرده، استفاده شده است و
جهت بررسی اثربخشی از الگویی که اثربخشی را به شش بعد رهبری، یاری رساندن
به دانش?آموزان، روابط سازنده با اولیا، برخورد شایسته با معلمین، مهارت
در ارزشیابی کارکنان و اداره امور مدرسه از دید دبیران می?سنجد، استفاده
شده است.
نتایج تجزیه و تحلیل داده?های پژوهش نشان داد که بین کلیه
ابعاد سلامت سازمانی( ساخت?دهی، ملاحظه?گری، پشتیبانی منابع، روحیه، تاکید
علمی و یگانگی نهادی) و اثربخشی سازمانی رابطه معنی?دار وجود دارد و اگر
مدیران مدارس در به کاربردن روشهای ایجاد سلامت سازمانی تلاش کنند،
اثربخشی مدارس آنها در تمام ابعاد بهبود خواهد یافت.
نتایج پژوهش نشان
داد که بین تمامی ابعاد سلامت سازمانی شامل ارتباط، مشارکت، تعهد، اعتبار،
روحیه، اخلاقیات، عملکرد، تعیین هدف، رهبری حمایتی، کارایی و منابع با
اثربخشی سازمان ارتباط مثبت و معنیداری وجود داشت و در نهایت بین سلامت
سازمانی با اثربخشی رابطه مثبت و معنیداری مشاهده شد.
در کل نتایج
پژوهش از این موضوع حمایت کردند که سلامت سازمانی و ابعاد آن به عنوان یک
پیشبینی کننده قوی تا حد زیادی اثربخشی را تحت تاثیر خود قرار میدهند.
بدین ترتیب سلامت هر سازمان نیز بطور مستقیم بر سلامت جامعه تاثیر بسزایی دارد.
سلامت سازمانی متغیری است که نقش عمدهای در اثربخشی در داخل و خارج از هر سیستم دارد.
در این مقاله تلاش میشود تا ابتدا مفهوم سلامت سازمانی
و سپس نشانههای سلامت یا بیماری سازمان، سازمان سالم و ویژگیهای آن،
عناصر و ابعاد سلامت سازمانی، مدل ایجاد و استقرار نظام اداری سالم، سالم
ساختن سازمان، اصول سازمانهای سالم، اقداماتی در جهت سلامت سازمانی، منا بع
سلامت سازمانی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد
منبع : مقاله سلامت سازمانی
فرآیند دانش آفرینی که همان تولید دانش
و در نهایت تبدیل آن به محصولات و خدمات از طریق مفهوم نوآوری است مدیریت
دانش کوششی هماهنگ است برای تصرف دانش حیاتی سازمان، اشتراک میان یک سازمان
و برجسته کردن در حافظه جمعی سازمانی برای بهبود تصمیم گیری افزایش بهره
وری و نوآوری .
لذا دراین مقاله حاضر ابتدا تعریفی جامع از مدیریت دانش
را بیان میکنیم سپس در ادامه نظریههای مدیریت دانش را در سه مقوله
مختلف مطرح کردهایم ودر خاتمه به بحث و بررسی ده مدل ازاساسیترین مدلهای
مدیریت دانش در سازمان پرداخته شده استدانش به عنوان اساس و مهمترین عامل
رقابت مطرح شده است و در کنار دانش، نوآوری نیز به عنوان مهمترین عامل جهت
بقای شرکتهای فناور و دانش تبیان شناخته شده است.
فرآیند دانش
آفرینی که همان تولید دانش و در نهایت تبدیل آن به محصولات و خدمات از طریق
مفهوم نوآوری است مدیریت دانش کوششی هماهنگ است برای تصرف دانش حیاتی
سازمان، اشتراک میان یک سازمان و برجسته کردن در حافظه جمعی سازمانی برای
بهبود تصمیم گیری افزایش بهره وری و نوآوری .
لذا دراین مقاله حاضر ابتدا تعریفی جامع از مدیریت دانش را بیان میکنیم سپس در ادامه نظریههای مدیریت دانش
را در سه مقوله مختلف مطرح کردهایم ودر خاتمه به بحث و بررسی ده مدل
ازاساسیترین مدلهای مدیریت دانش در سازمان پرداخته شده است در این فایل پس
از تعریف دانش، طبقهبندی انواع دانش و معرفی ابعاد آن، به تعریف مدیریت
دانش میپردازیم.
هدف غایی، ایجاد زمینه برای طرح مسیله بازسازی رشته
مدیریت دانش موجود در علم مدرن و تمدن غرب، و بازخوانی آن براساس مبانی
رقیب ازجمله مبانی دینی و تمدن دینی، و فراهم آوردن زمینه تدوین نظریه جدید
درباره مدیریت دانش براساس مبانی دینی است.
مبانی فلسفی به عنوان مبانی
نظری دور، مبانی پارادایمی علوم انسانی، برخی علوم و نظریههای این علوم
به عنوان مبانی نظری میانی و پارادایمهای درونی مدیریت دانش و
حوزههای مرتبط، به عنوان مبانی نظری نزدیک شناسایی شدند.
در نهایت روابط بین مولفههای فوق با نظریههای مدیریت دانش کشف شد و در قالب یک مدل مفهومی چارچوب بندی شده ارایه گردید.
این
مدل چگونگی تاثیرگذاری مبانی مدیریت دانش بر نظریههای آن را تبیین
میکند و میتوان از آن برای بازسازی نظریههای موجود و تدوین
نظریههای جدید استفاده کرد.
جلب رضایت ارباب رجوع، از مهمترین اهداف هر سازمانی است.
در
این پژوهش به دنبال بررسی نقش عملکرد واحد روابط عمومی به عنوان یکی از
واحدهایی که با مخاطبان برون سازمانی در ارتباط است، با استفاده از روش
سنتز پژوهی با دو متغیر روابط عمومی و رضایت ارباب رجوع در مجموع ۵۶ مقاله
استخراج شده و مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت ۳۵ مقاله برای تحلیل
نهایی مورد استفاده قرار گرفت.
نتایج پژوهش حاضر حاکی از آن است که
اطلاع رسانی به موقع و دقیق، پاسخگویی، اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و نظر
سنجی، نحوه برخورد، دانش، مهارتهای ارتباطی، خلاقیت، تعهد، خلق نیک،
شایستگیهای عمومی و تخصصی تقسیم کرد.
یافتهها و نتایج: نتایج حاصل
از پژوهش گویای آن است که بین مولفههای سرمایه روان شناختی و
مولفههای کیفیت زندگی کاری با کیفیت پاسخ گویی به ارباب رجوع رابطهای
معنادار وجود دارد؛ به عبارتی هرچه سرمایه روان شناختی و کیفیت زندگی کاری
بهبود یابد به همان میزان پاسخ گویی به ارباب رجوع از کیفیت بهتری برخوردار
خواهد بود.
متغیر وابسته در این پژوهش عبارتند از رضایتمندی ارباب رجوع
و متغیر مستقل قدرت مدیریت است که با ابعاد قدرت قانونی، قدرت پاداش، قدرت
تخصصی، قدرت اجبار و قدرت مرجعیت مورد سنجش قرار گرفته است.
تحقیق حاضر
به منظور معرفی و کاربرد مدل تحلیل شکاف یا سروکوال در سنجش میزان اثربخشی
تکریم از ارباب رجوع در بخش عمومی انجام شده است.
تحلیل فرضیه اهم دوم
نشان دهنده این است که تنها در بعد همدلی اختلاف معنا دار میان انتظارات
ارباب رجوع و درک کارکنان از نیازهای آنها وجود دارد.
به عبارت دیگر امور مشترکین در ابعاد ملموسات، اعتبار، پاسخ گویی و اطمینان نیازهای ارباب رجوع را درک میکند.
همچنین
تحلیل سایر فرضیات نشان دهنده این است که در تاثیرگذاری ابعاد مختلف بر
رضایت ارباب رجوع اختلاف معنا داری وجود دارد، بهطوری که در تدوین برنامه
ریزیهای بهبود، باید میزان تاثیر این ابعاد را مدنظر قرارگرفته شود.
در
مجموع نتایج گویای این است که مدل تحلیل شکاف ابزار مناسبی برای اندازه
گیری سطح تکریم ارباب رجوع در بخش عمومی و کاهش ضعفهای وارده به طرح
تکریم ارباب رجوع میباشد.
در پایان نیز پیشنهاداتی جهت افزایش سطح تکریم از ارباب رجوع پیشنهاد شده است
منبع : مقاله رضایت ارباب رجوع
از دیدگاه سلامت نگر اگر هدف از ورزش ارتقا سلامت عمومی جامعه باشد و از
دیدگاه ورزشی اگر حضور طولانیتر ورزشکار و عدم غیبت در میادین ورزشی به
علل مختلف ازجمله ترس و نگرانی، آسیب و .
مطالعات متعدد نشان داده است پرداختن زود هنگام به فعالیتهای حرفهای باعث عدم موفقیت کودک در تداوم فعالیت ورزشی میباشد.
در سالهای اول شروع ورزش پایه
فعالیت تخصصی باید تنها۴۰-۳۰% کل زمان فعالیت ورزشی را تشکیل دهد و بتدریج
این میزان افزایش مییابد به گونه ایکه در سنین ١۵-١۴ سالگی ۵۰% فعالیت
ورزش برای فعالیت تخصصی در نظر گرفته میشود و درنهایت نیز در سنین جوانی و
ورزش بزرگسالان باید همواره ۲۰% فعالیتهای ورزشی غیر اختصاصی و فعالیتهای
عمومی و پایه ورزشی باشد.
در سنین ١۴-١١ سالگی ورزشهای کم برخورد مانند
والیبال، بدمینتون، بسکتبال، فوتبال و دوچرخه سواری توصیه میشود و نهایتا
ورزشهای بسایر پر برخورد و یا ورزشهایی که فشار وارده بر بدن بیش از حد
متعارف میباشد مانند وزنه برداری، کشتی، فوتبال آمریکایی، هاکی و بوکس بعد
از سنین بلوغ و ١۵ سالگی توصیه میشود.
ورزش به تمامی گونههای فعالیت
فیزیکی بدن گفته میشود که شرکت کنندگان آن میتوانند به صورت منظم و
سازمان یافته یا گاه به گاه در آن شرکت کنند و از آن برای بهبود تناسب
اندامشان یا فراهم آوردن سرگرمی و تفریح بهره ببرند.
ورزش میتواند به
صورت رقابتی برگزار شود که در این صورت باید بر پایهٔ رشته قوانینی که مورد
توافق همگان است، یک یا چند برنده در آن مشخص گردد که در اینگونه ورزشها
شرکت کنندگان باید درجهای از توانمندیهای مربوط به آن رشته به ویژه در
ردههای بالاتر را دارا باشند.
گونههایی از فعالیتهای غیر فیزیکی وجود
دارد که گاهی آنها را به ورزش نسبت میدهند؛ برای نمونه میتوان به
ورقبازی و بازیهای تختهای و فکری اشاره کرد.
تعریف ورزش به هدف و منظور از انجام آن بستگی دارد: امروزه ورزش های پایه یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند.
گروهی طرفدار و علاقه مند به ورزش و دیدن برنامه ها، مسابقات و نمایشهای ورزشی بوده، وعدهای نیز از راه ورزش امور زندگی خویش را میگذرانند.
بخشهای
قابل توجهی از برنامههای تلویزیون، رادیو، مجلات و سایر رسانههای
گروهی، به ورزشی و اخبار ورزشی اختصاص دارد و خلاصه ورزش یکی از اموری است
که در جهان به صورت جدی مطرح بوده و از جهات مختلف دارای اهمیت میباشد