دکتر روانشناس

مطالب روانشناسی ، موفقیت و سلامت روانی

دکتر روانشناس

مطالب روانشناسی ، موفقیت و سلامت روانی

سری دوم معتبرترین تحقیق و مقاله

سری دوم معتبرترین تحقیق و مقاله ها به صورت فایل ورد و قابل ویرایش آماده گردید . مقاله و تحقیق های مربوطه دارای جدیدترین منابع دانشگاهی کارشناسی ارشد می باشد جهت دنلود مقالات بر روی لینک های زیر کلیک نمایید


مقاله مسئولیت آمر و مجری توقیف اموال
مقاله مزیت رقابتی
مقاله مدیریت منابع انسانی
مقاله مدیریت کلاس و سبک های آن
مقاله مدیریت دانش
مقاله مدیریت ارتباط با مشتری
مقاله مدل‌های رضایت شغلی
مقاله مدل های پذیرش تکنولوژی اطلاعات
مقاله مجازات محاربه
مقاله مجازات اعدام در اسناد بین المللی و منطقه ای
مقاله مبانی حقوقی و درآمدی بر کیفیت تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از جرم
مقاله مبارزه با فساد اداری
مقاله کمک های بشر دوستانه در جنگ های داخلی
مقاله فساد اداری
مقاله فرهنگ سازمانی و کیفیت زندگی کاری و نقش آنها در سازمان
مقاله فرهنگ سازمانی و الگوهای آن
مقاله فرهنگ سازمانی
مقاله عوامل موفقیت و شکست توسعه فناوری اطلاعات
مقاله عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد
مقاله عدالت سازمانی

سری اول معتبرترین تحقیق و مقاله

سری اول معتبرترین تحقیق و مقاله ها به صورت فایل ورد و قابل ویرایش آماده گردید . مقاله و تحقیق های مربوطه دارای جدیدترین منابع دانشگاهی کارشناسی ارشد می باشد جهت دنلود مقالات بر روی لینک های زیر کلیک نمایید


مقاله یادگیری سازمانی
مقاله هوش فرهنگی
مقاله هوش سازمانی
مقاله ویژگی های فرهنگ سازمانی
مقاله وجدان کاری
مقاله نیاز سنجی
مقاله نقش والدین بر روابط عاطفی و تربیت دینی و مذهبی فرزند
مقاله نقش نظام مالی بر رشد اقتصادی
مقاله نقش دولت در ایجاد فضای سیاست گذاری با ثبات اقتصادی
مقاله نقش خانواده در تربیت اخلاقی کودک
مقاله نظریه های راجع به بازی های رایانه ای
مقاله نظریه ها و مدل های مدیریت دانش
مقاله نظام جبران خدمات
مقاله نظام پارلمانی
مقاله ناباروری، علل و روش های درمان آن
مقاله مهریه‌های غیرعقلایی
مقاله مکتب رئالیسم
مقاله مفهوم مهارت های ارتباطی و نقش آن در عملکرد سازمان
مقاله مفهوم سرمایه اجتماعی
مقاله معنویت در محیط کار

اعتبارات اسنادی

اعتبارات اسنادی

امروزه در تجارت داخلی و بخصوص در تجارت بین الملل ،اعتبار اسنادی بعنوان یکی از مهم‌ترین و بهترین شیوه‏‌‌های پرداخت تلقی می‌شود و با توجه به ضریب اطمینان بالایی که به همراه دارد معمولا مورد استقبال و پذیرش طرفین قرارمی گیرد.
در این راستا با توجه به نوع روش تحقیق که کتابخانه‌ای است، نمونه گیری در این پژوهشوجود ندارد جامعه‏ی آماری این تحقیق شامل مشکلات وچالش‏‌‌های اعتبارات اسنادی در تجارت و نیز قوانین در رابطه با اعتبارات اسنادی می‌باشد.
به‏نظر می‌رسد با تحقق موارد اشاره شده بتوانیم شاهد چشم انداز روشنی درعرصه تجارت بین الملل باشیم اعتبارات اسنادی به‌عنوان روش تسهیل پرداخت‌های بین‌المللی، تضمین و تعهد مشروط پرداخت بانک خریدار( بانک گشاینده اعتبار) به فروشنده( متقاضی اعتبار) است.
بر‌خلاف اعتبار اسنادی تجاری که یک سند پرداخت است، اعتبار اسنادی تضمینی برای حمایت از ذی‌نفع در صورت قصور دستوردهنده از انجام تعهد یا پرداخت، درنظر گرفته شده است.
این مقاله با مقایسه اعتبارات اسنادی تجاری و تضمینی به بررسی اشتراک‌ها و افتراق‌های این دو سند می‌پردازد و مهم‌ترین جنبه‌های حقوقی آن دو را با یکدیگر مطابقت می‌دهد تا به این پرسش پاسخ دهد که طرفین از هریک از دو ابزار به‌کار رفته در تجارت بین‌الملل چه موقع و به چه شکلی بهره‌برداری می‌کنند.
اعتبارنامه‌های تجاری لازم، از جهتی، به اعتبار تایید شده و اعتبار تایید نشده، تقسیم می‌شوند.
تایید اعتبار از نوع اخیر را «تایید خاموش» نام داده‌اند تا آن را از تایید به معنای مصطلح در حقوق اعتبارات اسنادی ممتاز سازند.
یکی از رایج‌ترین روش‏‌‌های پرداختی، اعتبار اسنادی( LC) است.
اساسا میزان به کارگیری از یک روش پرداختی همبستگی فراوانی با آشنایی به ماهیت و چگونگی عملکرد آن دارد؛ بدین روی، در این پژوهش سعی خواهد شد تا حدودی نسبت میان این روش پرداختی با نهادهای حقوقی دیگر تبیین شود.
بهطور کلی، دو رویکرد عمومی در خصوص تحلیل ماهیت اعتبار اسنادی وجود دارد.
در رویکرد نخست تلاش می‌شود اعتبار اسنادی را درقالب عقود معین بررسی نمایند؛ حال آنکه رویکرد دیگر، درصدد تحلیل نوینی از آن استدر دنیای تجارت، دو طرف معامله و قرارداد خرید و فروش کالا در پی آن هستند که در مقابل تعهد طرف مقابل برای تحویل کالا یا ارایه سرویس و خدمات و یا دریافت وجه آن تضمین مالی و اعتباری کافی در دست داشته باشند.
جمع این تقابل منافع در قالب اعتبارات اسنادی و تحت مکانیسمهای ویژه بانکی صورت می‌گیرد.

منبع : مقاله اعتبارات اسنادی

آموزش الکترونیکی

آموزش الکترونیکی

به عبارت دیگر محتوای دوره آموزشی با استفاده از انتقال متن، صدا و تصویر به فراگیر ارایه می‌شود تا با بهره گیری از ارتباط دو سویه بین فراگیران و اساتید یا بین خود فراگیران، برگزاری دوره‏‌‌های آموزشی در بالاترین سطح از هر مکان و در هر زمانی میسر شود.
آموزش الکترونیکی به صورت دوره‏‌‌های همزمان( synchronous) یا غیر همزمان( asynchronous) ارایه می‌شود.
در آموزش همزمان همه کاربران بهطور مستقیم از طریق ابزارهای فناوری مانند چت، ویدیوکنفرانس و فضاهای کلاس مجازی با یکدیگر در ارتباطند، در حالی که در آموزش ناهمزمان، مانند ارتباط از طریق محتوا، انجمن ها، تکالیف، پست الکترونیکی، ارتباط آموزشی با تاخیر برقرار می‌شود .
جهت تایید صحت مولفه‏‌ها از تکنیک دلفی استفاده، ۳ عامل اصلی( مقوله )، ١۷ عامل فرعی( ملاک) و ١۶۰ گزاره مفهومی( شناسه) استخراج و الگوی مفهومی پژوهش ارایه گردید.
در مرحله کمی، از جامعه آماری اعضا هیات علمی دانشگاه پیام نور با روش کوکران نمونه ۳۶۰ نفری انتخاب و پس از تعیین روایی محتوایی و صوری، پرسشنامه محقق ساخته اجرا گردید.
مقدار( GOF) الگوی پژوهش برابر ۰.
انتقال مفاهیم از طریق کلیه وسایل الکترونیکی از قبیل اینترنت، اینترانت، نوارهای صوتی/ تصویری، پخش ماهواره‌ای تلویزیون‌های محاوره‌ای و لوح‌های فشرده». با توسعه شبکه جهانی اینترنت، شاهد تحولات گسترده‌ای در جنبه‌های مختلف زندگی اجتماعی انسان هستیم.
واژه‌هایی نظیر E-Books، E-Commerce، E-Bussiness و بالاخره E-learning تا چند سال پیش مفهوم روشنی برای ما نداشتند اما حالا دیگر واژه‌های شناخته‌شده‌ای هستند و به سرعت در حال تغییر جنبه‌های مختلف زندگی انسان می‌باشند؛ اما همان‌گونه که در E-Commerce هدف، برداشتن قیدوبند فاصله و زمان بین خریدار و فروشنده است و همان‌گونه که در E-Bussiness قصد برداشتن محدودیتی به نام اداره و محل ثابت کار را داریم و سعی می‌شود بجای فرستادن کارمند یا کارگر به محل کار، کار را به نزد کارمند بفرستیم، فلسفه اصلی پیدایش E-learning نیز برداشتن محدودیت‌های ناشی از زمان و مکان از امر آموزش و ارایه آموزش مستقل از زمان، مکان، فرهنگ و زبان است.
در E-learning سعی براین است تا بجای آوردن فراگیر به محل آموزش، آموزش را به منزل فراگیر بفرستیم.
اینترنت دارای این قابلیت است که به گوشه و کنار کشور نفوذ کند و وسیله مناسبی برای انتقال آموزش کیفی و مقرون‌به‌صرفه است.
تلفیق این خصیصه با خصیصه محاوره‌ای بودن سیستم‌های آموزش به کمک کامپیوتر می‌تواند نقش بسزایی را در انتقال آموزش به گروه‌های وسیعی از جامعه بازی کند.

منبع : مقاله آموزش الکترونیکی

رضایت شغلی

رضایت شغلی

بسیاری از افراد بیش از هر چیز، عوامل درونی( مانند پیشرفت، تشخیص و) را به منزله منابع رضایت و عوامل بیرونی( خط مشی سازمانی، سرپرستی، حقوق دریافتی، ارتباط با همکاران و) را به عنوان عوامل نارضایتی شغلی بیان کرده اند.
رضایت شغلی را می‌توان به بهترین وجه یک فرایند ارزشیابی تعریف کرد که آنچه را که یک فرد دارد در برابر آنچه خواستار آن است مورد بررسی قرار می‌دهد.
مطالعه در زمینه علل و پیامدهای مهم نگرش کارکنان در خصوص رضایت شغلی یکی از جنبه‌های اصلی روان‌شناسی صنعتی- سازمانی می‌باشد.
هدف این مقاله بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان با رویکرد توصیفی ‌ ‌نظری است که ضمن مروری بر مهم‌ترین عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان به سوابق و پیشینه‌های این موضوع پرداخته، دیدگاه صاحب نظران مختلف را در این حوزه بیان می‌نماید.
هدف این مقاله، شناخت عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن است.
در مجموع نتایج اثر مستقیم و غیرمستقیم متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته نشان داده است که از مجموع عامل‏‌‌های مورد بررسی به ترتیب سطح تحصیلات، حقوق و دستمزد و پست سازمانی بالاترین سهم را در رضایت شغلی داشته انداغلب سازمان‏‌ها برای هدایت و اثر بر نگرش‏‌ها و رفتارهای کارکنان و نیز اطمینان از اثربخشی وسایل دستیابی به هدف‏‌‌های سازمان، از مجموعه متنوعی از سازوکارهای کنترل استفاده می‌کنند.
از این رو با در نظر گرفتن جایگاه ویژه ساختار سازمان و نقش آن در هدایت نگرش‏‌ها و رفتارهای کارکنان و ابعاد مختلف شغلی، هدف اصلی این پژوهش، مطالعه آثار ساختار سازمانی و ویژگی‏‌‌های شغل بر رضایت شغلی و تعهد سازمانی است.
تعداد ۳۵۰ نفر از کارمندان اداره‏‌‌های مختلف یک سازمان دولتی در شهر تهران به عنوان نمونه پژوهش در نظر گرفته شدند.
برای تجزیه و تحلیل داده‏‌ها و آزمون فرضیه‏‌ها و مدل، از آزمون‏‌‌های ضریب آلفای کرونباخ، تحلیل مسیر( رگرسیون چندگانه) و تحلیل عاملی تاییدی( CFA) استفاده شد.
یافته‏‌‌های پژوهش حاکی از این است که در میان متغیرهای ساختار سازمانی، رسمیت مهم‌ترین عامل اثرگذار منفی بر تنوع وظیفه، هویت وظیفه و استقلال شغلی محسوب می‌شود.
همچنین می‌توان تمرکز را به عنوان اصلی‌ترین عامل اثرگذار بر اهمیت وظیفه و بازخور شغلی در نظر گرفت.
در نهایت نیز یافته‏‌‌های پژوهش نشان داد که رضایت شغلی اثر مثبت و معناداری بر تعهد سازمانی کارکنان دارد.

منبع : مقاله رضایت شغلی